Magyar Bori és vendégei kötetlen beszélgetése a sorozatról
A Nyáresti dallamok rendezvényei után a Hatvany Lajos Múzeum új zenei sorozata kifinomult érzékű érdeklődőket csalogat az előadóterembe.
A címben nem színházi kellék a bárd, ami rejtelmesen lóg a falon. Nem is szaki kezébe való, hogy váratlanul lesújtson vele. Ezúttal Arany walesi bárdjainak modern kori utódairól van szó, vagyis majdnem. De akár Shakespeare-re is utalhatnánk, akit nemes egyszerűséggel csak ekképp aposztrofáltak az angolok: the Bard. Merthogy a bárd költőt jelentett a keltáknál, a gallok pedig vándorénekes fogalommal bővítették ki a jelentését. Fontos kitétel, hogy a XV. századi énekesek kizárólag a saját szerzeményeiket adták elő. Viszockij sem mások tollával ékeskedett alig fél évszázada, hiszen ő maga volt az ikonikus „szovjet bárd”.
Más idők járnak már: egy bárd, pláne kettő-három, zokszó nélkül ad elő közismert dalokat, amelyeket mások szereztek. Ez történt a Hatvany Lajos Múzeum legújabb zenei sorozataként beharangozott Hatvany Bárdok nyitókoncertjén is. A Besh o’droM, majd később a Butterfly Effect, a Delalamm és a Makám énekeseként is fel-feltűnő Magyar Bori és a vele duózgató gitáros-énekes Kardos Dániel, valamint az egyszemélyes zenekarként régen befutott szájharmonikás-gitáros-dobos-énekes Teddy Harpo dzsesszesített világslágereket adott elő. Hangulatosra sikeredett a zárt múzeumtermi koncert. Habár az előd Nyáresti vándordallamok szabadtéri, múzeumudvari sikereit még nem érhette utol. (forrás:HEOL)